Handelsbetingelser

 

Dette website ejes og drives af Bonvita Footwear Company ApS.

Følgende handels-, salgs- og leveringsbetingelser gælder ved køb af varer på merrell.dk.

Ordre og køb
Dit køb på websitet er gældende fra dét øjeblik, hvor du modtager en ordrebekræftelse på e-mail. Denne er også din kvittering for købet. For at handle på websitet skal du være fyldt 18 år eller have tilladelse fra en værge. Hvis vi mistænker at vi har modtaget personlige oplysninger fra en mindreårig uden forældrenes tilladelse sletter vi straks disse oplysninger fra vores servere.

Priser
Alle priser er inklusive moms, i overensstemmelse med den gældende sats i det land hvor du køber fra. 


Betaling
Vi modtager betaling med Visa, Visa/Dankort, MasterCard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Ved betaling med betalingskort, vil ordrens beløb reserveres på dit kort, men først trækkes, når ordren afsendes. Ordrebekræftelser sendes til den e-mail du oplyste ved ordreafgivelse. Vi bruger en godkendt betalingsserver der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at vi ikke kan aflæse dine informationer og du sikkert kan indtaste dine kortoplysninger.

Levering
Alle ordrer afgivet inden kl. 12 på en hverdag bliver afsendt samme dag. Ordrer til Danmark bliver leveret med GLS, DAO eller Budbee indenfor 1-2 hverdage. Når din ordre er afsendt, vil du modtage en e-mail eller SMS med dit trackingnummer. 

Fragtpriser
Du får fri levering til pakkeshops, hvis dit samlede køb overstiger 599 kr.

Levering:
GLS pakkeshop 49 kr.
GLS erhvervslevering 49 kr.
GLS hjemmelevering 59 kr.

DAO pakkeshop 39 kr.
DAO hjemmelevering 49 kr.

Budbee pakkeshop 49 kr.

Ikke afhentede pakker
Når din pakker bliver leveret hos en pakkeshop, har du 10 kalenderdage til at afhente pakken, inden den bliver sendt retur til os. Når vi modtager din uafhentede pakke annullerer vi automatisk ordren og returnerer din betaling ekskl. returfragten. Ønsker du fortsat varerne bedes du lægge en ny ordre.

Returnering & fortrydelsesret
Du har 30 dages fuld returret på varer købt på vores webshop. Ønsker du at returnere dine varer og fortryde dit køb, skal det ske senest 30 dage efter, at ordren er leveret til en pakkeshop eller din adresse.

Varerne skal returneres i ny og ubrugt stand og helst i den originale emballage. Du må naturligvis prøve varen derhjemme, som du ville i en fysisk butik.
Ved returneringen skal varen pakkes forsvarligt ind. Skader som følge af mangelfuld emballage kan medføre, at dine rettigheder bortfalder og det derfor ikke bliver muligt at returnere din vare. Mens returordren er i transit til vores lager, bærer du risikoen for varerne. Husk derfor at gemme kvittering for indlevering, samt track and trace nummer.

Alle returneringer skal oprettes via vores returportal:
https://merrell.floatanalytics.com/

Her vælger du returårsag og modtager en QR-kode, som kan bruges til indlevering i alle GLS pakkeshops i Danmark.
Du skal ikke selv sørge for fragt eller vælge transportør. Det hele klares digitalt via portalen.

Varer sendes til:
System Transport A/S
Bonvita Footwear Company ApS
Kumlehusvej 1B
Gate 1-3
DK-4000 Roskilde
Danmark

Refusion
Når vi har modtaget din returpakke, tilbagefører vi beløbet til det betalingskort, der blev anvendt ved købet, typisk inden for ca. 5 hverdage.

Bruger du den tilsendte QR-kode, fratrækker vi 39 kr. i returfragt fra din tilbagebetaling.

Ombytning
Direkte ombytning er desværre ikke mulig. I stedet skal du lægge en ny ordre og sende den forkerte vare retur med vedlagte returlabel.

Reklamationsret
Du har ret til reklamation i 2 år. Afhængigt af den konkrete situation og gyldigheden af reklamationen, vil der enten blive refunderet det fulde beløb eller der vil blive givet en prisnedsættelse. Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug, er ikke dækket af reklamationsretten. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde, vedrørende reklamationer.



Sådan reklamerer du:
Klik her og følg guiden på vores reklamationsportal. 

Du skal have følgende oplysninger klar:

  • E-mail
  • Ordrenummer
  • Et billede af produktet og af selve fejlen
  • Beskrivelse af fejlen/manglen og hvordan den er opstået



Vores reklamationsafdeling ser nærmere på din sag og kontakter dig på mail så snart din sag er behandlet. Vi bestræber os på at se starte reklamationssager inden for 1-3 hverdage.
 Vi dækker altid returomkostningerne, hvis reklamationen er berettiget.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på + 45 71 99 18 94 eller shop@merrell.dk. Lykkedes det ikke at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden
2800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Bemærk det koster et gebyr at få klagen behandlet

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores
E-mail adresse: shop@merrell.dk

Persondatapolitik
Når du handler på vores website har vi brug for følgende oplysninge for at kunne behandle din ordre: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Du har altid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på shop@merrell.dk

Personoplysningerne registreres sikkert hos os og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data, men disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der sikrer at dine oplysninger er tilstrækkeligt beskyttede.

 

Er du i tvivl om noget?

Kontakt kundeservice:
shop@merrell.dk
+45 71 99 18 94

 

Disse handelsbetingelser er senest opdateret d. 14.08.2025

 

Bonvita Footwear Company ApS

Vermundsgade 38C, 4. sal. 

2100 København Ø
Danmark


VAT: DK34688567

+45 71 99 18 94
shop@merrell.dk