Handelsbetingelser

Dette website ejes og drives af Bonvita Footwear Company ApS.

Følgende handels-, salgs- og leveringsbetingelser gælder ved køb af varer på merrell.dk.

Ordre og køb
Dit køb på websitet er gældende fra dét øjeblik, hvor du modtager en ordrebekræftelse på e-mail. Denne er også din kvittering for købet. For at handle på websitet skal du være fyldt 18 år eller have tilladelse fra en værge. Hvis vi mistænker at vi har modtaget personlige oplysninger fra en mindreårig uden forældrenes tilladelse sletter vi straks disse oplysninger fra vores servere.

Priser
Alle priser er inklusive moms, i overensstemmelse med den gældende sats i det land hvor du køber fra. 


Betaling
Vi modtager betaling med Visa, Visa/Dankort, MasterCard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Ved betaling med betalingskort, vil ordrens beløb reserveres på dit kort, men først trækkes, når ordren afsendes. Ordrebekræftelser sendes til den e-mail du oplyste ved ordreafgivelse. Vi bruger en godkendt betalingsserver der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at vi ikke kan aflæse dine informationer og du sikkert kan indtaste dine kortoplysninger.

Levering
Alle ordrer afgivet inden kl. 12 på en hverdag bliver afsendt samme dag. Ordrer til Danmark bliver leveret med GLS eller DAO indenfor 1-2 hverdage. Når din ordre er afsendt, vil du modtage en e-mail eller SMS med dit trackingnummer. 

Fragtpriser
Du får fri levering til pakkeshops, hvis dit samlede køb overstiger 599 kr.

Levering:
GLS pakkeshop 49 kr.
GLS erhvervslevering 49 kr.
GLS hjemmelevering 59 kr.

DAO pakkeshop 39 kr.
DAO hjemmelevering 49 kr.

Ikke afhentede pakker
Når din pakker bliver leveret hos en pakkeshop, har du 10 kalenderdage til at afhente pakken, inden den bliver sendt retur til os. Når vi modtager din uafhentede pakke annullerer vi automatisk ordren og returnerer din betaling ekskl. returfragten. Ønsker du fortsat varerne bedes du lægge en ny ordre.

Returnering & fortrydelsesret
Der er 30 dages fuld returret på varer købt på websitet. Ønsker du at returnere dine varer og ophæve købet, skal det gøres senest 30 dage efter ordren er leveret til en pakkeshop eller leveret på din adresse. Returvarer skal være i ny og ubrugt tilstand. Dog har du ret til at prøve varen på derhjemme. Varer skal returneres i original emballage. Varer der returneres, skal ledsages af en udfyldt returseddel så vi kan identificere din ordre. 



Returbeløbet bliver i løbet af ca. 5 hverdage tilbageført til det betalingskort, hvorfra varen er købt. Returnering fra Danmark koster 39 kr. ved anvendelse af det vedlagte returlabel. Du får det fulde beløb refunderet, inklusiv fragtomkostninger for levering af din ordre. Dog får du ikke fragtomkostningerne retur, hvis du kun returnerer en del af dit køb.

Sådan returnerer du:

1/ Pak varerne i den originale emballage og pak dem forsvarligt ind (vi anbefaler, at bruge posen/pakken som blev brugt ved levering)

2/Udfyld den vedlagte returseddel og placer den i pakken.

3/Fastgør returlabel på pakken og aflever den i en pakkeshop.

Varer skal sendes til:
System Transport A/S
Bonvita Footwear Company ApS
Kumlehusvej 1B
Gate 1-3
DK-4000 Roskilde
Danmark

Ved returneringen skal varen pakkes forsvarligt ind. Skader som følge af mangelfuld emballage kan medføre, at dine rettigheder bortfalder og det derfor ikke bliver muligt at returnere din vare. Mens returordren er i transit til vores lager, bærer du risikoen for varerne. Husk derfor at gemme kvittering for indlevering, samt track and trace nummer.

Ombytning
Direkte ombytning er desværre ikke mulig. I stedet skal du lægge en ny ordre og sende den forkerte vare retur med vedlagte returlabel.

Reklamationsret
Du har ret til reklamation i 2 år. Afhængigt af den konkrete situation og gyldigheden af reklamationen, vil der enten blive refunderet det fulde beløb eller der vil blive givet en prisnedsættelse. Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug, er ikke dækket af reklamationsretten. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde, vedrørende reklamationer.



Sådan reklamerer du:
Klik her og følg guiden på vores reklamationsportal. 

Du skal have følgende oplysninger klar:

  • E-mail
  • Ordrenummer
  • Et billede af produktet og af selve fejlen
  • Beskrivelse af fejlen/manglen og hvordan den er opstået



Vores reklamationsafdeling ser nærmere på din sag og kontakter dig på mail så snart din sag er behandlet. Vi bestræber os på at se starte reklamationssager inden for 1-3 hverdage.
 Vi dækker altid returomkostningerne, hvis reklamationen er berettiget.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på + 45 71 99 17 09 eller shop@merrell.dk. Lykkedes det ikke at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden
2800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Bemærk det koster et gebyr at få klagen behandlet

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores
E-mail adresse: shop@merrell.dk

Persondatapolitik
Når du handler på vores website har vi brug for følgende oplysninge for at kunne behandle din ordre: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Du har altid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på shop@merrell.dk

Personoplysningerne registreres sikkert hos os og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data, men disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der sikrer at dine oplysninger er tilstrækkeligt beskyttede.

Cookies
Vi bruger vi cookies til at indsamle oplysninger der giver os mulighed for at forbedre din oplevelse, målrette vores markedsføring og overvåge generel brugeradfærd. Ved at trykke på knappen 'Accepter alle' giver du samtykke til alle disse formål. Du har også mulighed for at vælge, hvilke formål du ønsker at give samtykke til.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på det lille ikon i nederste venstre hjørne af hjemmesiden. Du kan læse mere om vores cookie-politik på linket herunder.

En cookie er en lille datafil, som bliver gemt på din computer, tablet eller mobiltelefon. En cookie er ikke et program, der kan indeholde skadelige programmer eller virus. En cookie er en lille datafil, som bliver gemt på din computer, tablet eller mobiltelefon. En cookie er ikke et program, der kan indeholde skadelige programmer eller virus.

Cookies kan være nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvender vi cookies som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

 

Er du i tvivl om noget?

Kontakt kundeservice:
shop@merrell.dk
+45 71 99 18 94

 

Disse handelsbetingelser er senest opdateret d. 13.03.2024

 

Bonvita Footwear Company ApS

Vermundsgade 38C, 4. sal. 

2100 København Ø
Danmark


VAT: DK34688567

+45 71 99 18 94
shop@merrell.dk